HTML

irodalom házidoga

Kötelező olvasmányokról, fontosabb szerzőkről, műveikről vélemények, hozzászólások és gondolatok.

Friss topikok

Linkblog

Ady Endre- Héja-nász az avaron

2010.03.28. 20:47 tabe

Ez a vers tetszik nekem, mert olyan mozgalmas és szerintem vidám is. Az órán megbeszéltük, hogy egy szerelem elmúlásáról szól és azt mondja, hogy a szerelem harc. Nekem kicsit másabb érzéseim támadtak a verssel kapcsolatban. Mint már írtam, szerintem vidám vers és én úgy gondolom, hogy a pár "turbékolását" írja le. Játszanak egymással, szórakoznak és a vers vége már az, hogy elterülnek az avaron... Az utolsó versszak írja, hogy ez az utolsó nászuk. Szerintem Ady a verset utólag írta (mármint a történtek után) és a költő összefoglalja a történteket ami után szakítottak.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesgondolatok.blog.hu/api/trackback/id/tr331875785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oFő 2010.03.29. 09:22:14

1912-ben szakítottak, a vers pedig 1905-ből való. szerintem éppen az teszi fájdalmassá a verset, hogy nem turbékolnak, lévén héják. tudat alatt valószínűleg a galamb-szimbolikát is meg akarta idézni Ady, és arra ellentétképpen választotta a héja-szimbólumot. egyébként addig jó, amíg azt hiszed, hogy a szerelem turbékolás :-)
süti beállítások módosítása